Auto, Kennisbank

Koelvloeistof in olie. Hoe te reinigen!

Koelvloeistof in olie

Een gezond oliesysteem is cruciaal voor de soepele werking van een voertuig, maar soms kunnen er problemen ontstaan, zoals de aanwezigheid van koelvloeistof in de motorolie. Dit kan wijzen op potentiële complicaties en vereist onmiddellijke aandacht. In dit blogartikel zullen we ingaan op de oorzaken en gevolgen van koelvloeistof in olie, evenals de effectieve oplossing die Lindemann Oil System Cleaner biedt.

Koelvloeistof in Olie: Oorzaken en Gevolgen

De aanwezigheid van koelvloeistof in olie kan verschillende oorzaken hebben, waaronder lekkages in de koppakking, scheuren in het motorblok of defecte onderdelen van het koelsysteem. Dit probleem is serieus en kan leiden tot verminderde smering, verhoogde wrijving en uiteindelijk schade aan de motor.

Impact op het Oliesysteem

De menging van koelvloeistof en olie resulteert in een minder effectieve smering van de bewegende onderdelen van de motor. Dit kan leiden tot oververhitting, versnelde slijtage van cruciale onderdelen en een afname van de algemene prestaties van het voertuig. Het is van essentieel belang dit probleem aan te pakken om verdere schade te voorkomen.

Doeltreffende Oplossing: Lindemann Oil System Cleaner

De Lindemann Oil System Cleaner biedt een geavanceerde oplossing voor het reinigen van het oliesysteem en het herstellen van de optimale prestaties van de motor. Hier zijn enkele kenmerken van deze krachtige motor flush:

  • Grondige Reiniging: Lindemann Oil System Cleaner is ontwikkeld om afzettingen, slib en verontreinigingen in het oliesysteem effectief te verwijderen, inclusief koelvloeistofresten.
  • Compatibel met diverse motoren: Het product is geschikt voor zowel benzine- als dieselmotoren en kan veilig worden toegepast!
  • Bescherming van Essentiële Onderdelen: Lindemann Oil System Cleaner helpt niet alleen bij het reinigen, maar ook bij het beschermen van belangrijke onderdelen van het oliesysteem.
  • Eenvoudig in Gebruik: Het gebruik van Lindemann Oil System Cleaner is eenvoudig en vereist geen ingewikkelde procedures. Het kan eenvoudig aan de bestaande olie worden toegevoegd.

Conclusie:

Het ontdekken van koelvloeistof in de motorolie is een serieus probleem dat onmiddellijke aandacht vereist. Lindemann Oil System Cleaner biedt een doeltreffende en toegankelijke oplossing om het oliesysteem te reinigen en te beschermen tegen verdere schade. Regelmatig onderhoud met hoogwaardige reinigingsproducten is essentieel voor de levensduur en prestaties van de motor.

Nog even een tip! Na het reinigen van het oliesysteem is het zeer belangrijk om de motorolie te verversen en de oude oliefilter te verwijderen. Zet er een nieuwe oliefilter op en voeg schone motorolie toe! Voeg een olie additief toe aan de schone motorolie. We hebben 2 soorten, de Engine Performance Treatment en de Worn Engine Treatment

Lindemann Oil System Cleaner
Lindemann_Oil-system-cleaner

De Lindemann Oil System Cleaner is een sterke “engine flush”, die het gehele oliesysteem reinigt.

4.53 out of 5
(93 klantbeoordelingen)
23.95
Sjors Veenje
Sjors Veenje
Geverifieerde KlantGeverifieerde Klant
5/5

Wat een smering spul, stinkt mega.. maar de werking is echt ongekend!! Alle aangekoekte troep is weg

1 week geleden
Stefan S.
Stefan S.
Geverifieerde KlantGeverifieerde Klant
5/5

Heeft goed geholpen en me motor is een stuk rustiger er door

3 maanden geleden
Renate Peeters
Renate Peeters
Geverifieerde KlantGeverifieerde Klant
5/5

250 km geleden de flush uitgevoerd met daarna de engine treatment flesje bij de nieuwe olie gevoegd, ik rij een Alfa Romeo 147 1.6 ts waarvan het algemeen bekend is dat er ruimte ontstaat tussen cilinder en cilinderwand waardoor er dus olie verbruik optreed dit was gelukkig nog niet veel,hij verbruikte wat als ik hem goed op zijn staart trapte (is ook nodig soms) echter sinds de Flush en de oil treatment kan ik al 250 km rijden wat ik wil zonder ook maar een druppel olie bij hoeven te vullen heel erg blij mee dus, aangezien mijn vader dit exact hetzelfde heeft gedaan bij zijn Peugeot 308 uit 2007 met een 1.6 vti blok die verbruikte dus al veel olie maar dit blok is zodanig beschadigd dat door de flush de aangekoekte rotzooi is losgekomen en het verbruik dus is toegenomen,dit ligt dus niet aan de spullen daar is zeker niks mis mee maar bij een ernstig beschadigd blok moet je dit dus niet doen helaas...ik zelf ben heel erg tevreden

4 maanden geleden